کد خبر : 8280
سبزوارنگار

صعود آتش نشانان سبزوار به بام ایران

یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۶

Image titleسبزوارنگار/با هدف افزايش توان جسمي، روحي و بالا بردن مهارت آتش نشانان كوهنورد و تيم امداد كوهستان، تيم ۶ نفره کوهنوردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار، قله دماوند( بام ايران) را فتح كردند.

به گزارش سبزوارنگار به نقل از روابط عمومي شهرداري سبزوار، تیم کوهنوردی سازمان آتش نشانی سبزوار پس فتح قله آراگاتس، بلندترین قله کشور ارمنستان در سال گذشته، با برنامه ریزی های انجام شده در ماه جاری موفق به فتح دماوند از مسیر شمالی (يكي از مشکل ترین مسیر های فتح قله) شد.

محسن فیروز فر فرمانده امداد کوهستان آتش نشانی سبزوار و سرپرست تیم اعزامی، فتح قله دماوند در گفتگويي كوتاه به خبرنگار ما اينطور گفت:

روز اول: ۱۵ تیرماه سه شنبه، ساعت ۶ صبح حرکت از سبزوار به سمت جاده هراز و بعد از ترافیک سنگین رسیدن به دو راهی فرعی جبهه شمالی دماوند و بعد از طی ۲۵ کیلومتر رسیدن به روستای زیبای ناندل در مه غلیظ در ساعت ۹ شب و اقامت در خانه کوهنورد و بستن و آماده کردن تجهیزات و کوله پشتی ها

روز دوم:۱۶ تیرماه چهارشنبه صبح ساعت ۶ صبح در هوایی خنک و عالی با هماهنگی نیسان حرکت به سمت سنگ بزرگ در ارتفاع ۳۰۰۰ متر، ابتدای مسیر و ساعت ۷ آغاز کوهپیمایی به سمت کمپ دوم در ارتفاع ۴۰۰۰ متری با کوله های سنگین و بعد از پیمودن ۴ ساعته مسیر ساعت۱۲ به جان پناه رسیدیم. بعد از استراحت کوتاه یکساعته مجدداً به سمت بالا و جان پناه ۵۰۰۰ حرکت کردیم و بعد از ۵ ساعت و گذر از مسیر پر شیب خطرناک و صخره ای، ساعت ۷ عصر به ۵۰۰۰ رسیدیم که عوارض ارتفاع کم کم به تیم اثر کرده بود،در هوایی سرد بعد از پوشیدن لباس های گرم، محل چادرها را مهیا کردیم و شام و استراحت شبانه صورت گرفت.

روز سوم: پنج شنبه صبح ساعت ۷ صبح در هوایی برفی و مه آلود و زمستانی به سمت قله حرکت کردیم و بعد از پیمایش مسیر ترکیبی سنگی و یخی و عبور از لبه یخچال دوبی سل در حمایت طناب و کلنگ نفر به نفر و سپس برف کوبی در یخچال بام برفی دماوند در هوایی با مه بسیار شدید و سرعت باد ۵۰ کیلومتر و دمای احساسی منفی ۱۸ درجه در ساعت ۱۲/۳۰ گام به بلندترین نقطه ایران نهادیم.

بعد از گرفتن عکس در قله سریعا به سمت پایین حرکت كردينم، هوا هم رفته رفته سرد تر می شد و تیم بعد از ۴ ساعت به کمپ ۵۰۰۰ رسیده، بارش برف نیز شروع شد، بعد از استراحت یک ساعته و جمع آوری چادرها و لوازم به سمت کمپ ۴۰۰۰ رفتیم و ساعت ۹/۳۰ شب به ۴۰۰۰ رسیديم.  بعد از استراحت کوتاه به سمت ۳۰۰۰ ادامه مسیر دادیم و در ساعت ۱۲ شب به سنگ بزرگ ۳۰۰۰ رسیده و از سپس با نیسان به خانه کوهنورد بازگشتیم و ساعت ۱ بامداد با روبرو شدن با دو تیم که در آنجا مستقر بودند و جایی برای ما نبود که تصمیم به رفتن به سمت جاده هراز نمودیم، ساعت ۱/۳۰ بامداد حرکت و ساعت ۴ در بومهن در منزل یکی از دوستان کوهنورد شب را به صبح رساندیم.

روز چهارم:جمعه ساعت ۹ صبح به سمت جاده فیروزکوه و از آنجا هم به سمت سمنان و سبزوار حرکت کرده و ساعت ۷ بعد از ظهربه سبزوار رسیدیم.

نظر دهید ...
نظر شما :
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
تصویر امنیتی :
CAPTCHA
نظرات شما ...
ورزش

کسب مقام دوم رقابت های قهرمانی هندبال دختران دانشجوی دانشگاه های منطقه ۹ کشور توسط تیم دانشگاه حکیم سبزواری

ورزش های بومی محلی هویت بخش، وحدت آفرین و نشاط آور است

مردانی که افسار رفتار و زبان خود را ندارند از رفتن به ورزشگاه محروم شوند

کسب سه مدال طلا و سه سهمیه المپیاد کشوری در مسابقات شنای دانشجویان منطقه ۹کشور توسط دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری

کسب دو مدال برنز توسط تیم کاراته دختران دانشگاه حکیم سبزواری در مسابقات کاراته دانشگاه های منطقه ۹ کشور

قهرمانی دانشگاه حکیم سبزواری در هندبال دانشجویان پسر منطقه ۹ کشور

سالن چندمنظوره مجموعه شهید چمران آموزش و پرورش سبزوار به بهره برداری رسید

نفرات برتر مسابقات بوکس قهرمانی سبزوار مشخص شدند

حضور شناگر نوجوان سبزواری در مسابقات قهرمانی کشور

تیم فوتسال ثامن الحجج "ب" قهرمان مسابقات فوتسال نوجوانان یادواره شهید سردار فرومندی سبزوار شد

کسب عناوین برتر بانوان کاراته کا سبزوار در رقابت های بین المللی جام دوستی ملت ها